Beiträge von Alexander1970 im Thema „!! ACHTUNG !! Google Pixel 6 NICHT auf WERKSEINSTELUNG zurücksetzen !! Stand 03.07.2024 !!“

Guten Tag Gast. Schön, dass Du hereinschaust! Einen angenehmen Aufenthalt wünscht das CompiWare-Team.
    Pixel 6, 6 Pro and 6a bricking after factory reset, Google investigating
    Google is investigating the issue where Pixel 6, Pixel 6 Pro, and Pixel 6a users report their phones bricking after a factory reset.
    techissuestoday.com
    • Pixel 6-Serie: Werksreset kann zu "Soft-Brick" führen
    • Nutzerklagen über nicht startende Geräte nach Werksreset
    • Indisches Blog berichtet von fehlender Datei tune2fs nach Reset
    • Updates könnten Ursache für Startprobleme nach Reset sein
    • Google untersucht Fehler, offizielle Wiederherstellungstools versagen
    • Google Pixel 6-Serie nähert sich dem Ende des Supports
    Auf keinen Fall zurücksetzen: Reset brickt Google Pixel 6 reihenweise
    Wer ein Smartphone der Pixel 6-Serie sein Eigen nennt, sollte aktuell anscheinend davon absehen, eine Zurücksetzung auf die Werksein­stell­ungen vorzunehmen.…
    winfuture.de

    Update von GOOGLE:

    Zitat

    Hi Pixel Community,

    We’ve recently received reports from some users who have run into issues factory resetting their Pixel 6, 6 Pro, and 6a after they take the latest system update. We understand that factory resetting isn’t something many users do regularly, but because we care about your experience and want to keep you informed, we would like to share these additional details with you:

    • To avoid this issue, we recommend leaving your device powered on and idle for 15 minutes after it has rebooted following a system update. After that time you may factory reset your device. Alternatively, you can factory reset your device before taking the latest system update.
    • If you’ve already factory reset your Pixel 6, 6 Pro, or 6a and are experiencing issues, stay tuned to this thread for further information and updates. The team has identified the root cause of the issue and is working on developing the best possible solution.

    Our teams are actively working to fix this issue. We appreciate your patience and support.

    Thanks,

    The Google Pixel Support Team